Sommartider

22:41
31/05 2009
? 1
Det känns verkligen som sommar nu. Över 30 greder varmt i solväggen, inte ett moln på himlen och allt är perfekt. Eller inte riktigt kanske. Det faktim att det är upp klockan 06:00 imorgon för att släpa sig iväg till plugget på en vanlig sketen måndag förstör hela sammarkänslan endel. Aja, är ju inte så mycket kvar nu i alla fall.

Dagen började när jag vaknade upp för fösta gången i mitt nya rum vid 9 tiden. Gick upp, år frulle, fixade stallet, skrev lite på min historia redovisning till imorgon och lite allmänt fix. Vid 11 kom Cissi och hämtade mig och så fick jag följa med dom ut på sjön i några timmar. Bara sitta och lata sig i solen på en båt är ju ingenting man klagar vöer direkt. badade en gång, simmade ett halvt varv runt båten och sen snabbt upp igen. Visst var vattnet kallt men med tanke på att det inte är juni än så ändå helt OK. 

Nu ikväkk har det vart träning på Navstocka för Amanda med Ita för första gången. Hon var jättesnäll att lasta och lugn hela tiden, så skönt med en häst som inte stressar upp sig!   Vi började jobba på en volt, ändrade tempot och voltens storlek för att jobba igenom dom. Tränade även lite öppna. När vi var klara med det fick vi galoppera över små upplagda bommar på volt. I början blev ita lite väl piggelin och drog järnet, men efter några gå¨nger kom jag på hur jag skulle rida och Ita lugnade sig lite och då gick det bättre. I slutet hoppade vi i ett hinder på ca 1 m, även här var hon lite stark och rev anska rejält en gång. Sista språnget var superbra, on drog upp bakbenen som sjutton och var säkert 30 cm över bommen med dom sa Amanda, verkligen vek ihop dom som värsta proffshästen! Duktig häst!

Nu ikväll är jag mest bara trött. Blir till att sova nu om jag ska ha en chans att orka upp imorgon bitti.

Kram

RSS 2.0