Vecka....

20:49
30/09 2009
? 0
Ja jösses. Redan onsdag! Bra vecka det här ändå om jag får säga det själv.

Måndag skulle nästan hela klassen åka på en frivillig resa till Göteborg för att gå på en mässa om utbildning utomlands. Jag kännde mig allmänt ointreserad och trött och stannde då hemma. Alla utom en lektion var inställda, geografin skulle jag tittat på stenar i över en timme så det struntade jag helt enkelt i. Ita gick en lugnare uteritt.

Igår, Tisdag var det fullt upp hela dagen. Stressade som sjutton hela förmiddagen för att hinna vara med på lektioner + hämta/lämna Muscot för han skulle vara med på fotografering i skolan. Haha han tyckte det var jättekul! På eftermiddagen var det specialidrott och stilhoppning stod på schemat. Fick rida Peak Performance "Piken" som jag aldrig suttit på förut. Rundan gick väl ungefär som man kan vänta sig när man bara suttit på hästen i 30 minuter, men jag är ändå nöjd. Kvällen spenderades på Nsvstocka med lite dressyr/markarbetsträning. Fick ihop henne riktigt bra och hon tog bra stöd på yttertyglen. Menst jag osm behöver lära mig RIDA henne hela tiden. Det är mycket häst att få ihop!

Idag har det vart en rätt bra dag. Började med psykologiprov som inte gick alltför illa. Sprang sen runt i korridorerna och biblioteket, störde NV, skrattade massor och hade roligt. Ohja, jag är SÅ mogen. Direkt efter skolan åkte jag bara hem och slängde i mig en macka och bytte till ridkläder för att sen åka till Visala. Red Raudi en sväng och var ävl ute i ca 40 minuter - han har ju dålig kondition gubben. Tog det ganska lugn och pressade honom inte. När jag var klar med honom bjöds jag på fika och så satt jag och Maj-Britt och pratade häst, skrev en häst-sökes annons till Lollo som hon ska mejla till alla hon känner, och så fick jag en hel påse med böcker som jag ska låna. Flera stycken är riktigt intressanta! Längtar efter en lugn stund att hinna läsa dom ordentligt bara...!
Lollo red Ita idag (!) medans jag och Muscot promenerade en sväng. Han fick ryck när vi kom upp i hagen, han rejsade järnet runt mig och bockade som värsta rodeo ponnyn, tur att jag hade det extra långa grimskaftet!

Nu ska jag ner och värma en pirog och om 10 minuter är det dags för Grey's Anatomy, säsongspreimär!
Imorgon är det studiedag och då drar jag till Ullared för lite shopping. Stackars min spargris!


Kramar

RSS 2.0