Damn nice

21:51
26/04 2011
? 1

Gaaah! Denna dagen! Goood damn nice!

Först; både Sandra + praktikant Mikaela här idag. Bara lite mockning på morgonen för min del och sedan nada stallsysslor resten av dagen och bara blivit servad med hästar. Hur bra är inte det då?

Jag och Olof började med att löshoppa 3 åringarna på morgonen. Snabbt och smidigt. Därefter red jag Nabucco som vart bättre i munnen idag än sist, efter  honom red jag Verner som vart riktigt piggelin! Och innan lunch hann jag även med Ita som gick askalas! 7 hästar motionerade innan lunch, och alla gick bra. Niice feeling där.

Efter att ha käkat lite vart det Baskyls tur. Lilleman har ju inte gått på nästan en vecka så jädrans amalia vad mycket enerig han hade. Innan kvällen trimmade jag även Calle och Qajsa en sväng.

10 hästar motionerade, varav 6 ridna. Bra jobbat om jag får säga det själv. Dessutom att kunna rida ute på gräs istället för i ridhuset, att känna solen värma och ha massor av plats att rida på. Ja det var en bra dag idag!

 

 


RSS 2.0