Lite framåt...

23:01
31/01 2010
? 4
Det har vart en ganska lugn dag idag - skönt! Började dagen med att åka och provrida en häst till syster. En welsh cob valack, sju år gammal, mörkbrun och sååå charmig! Han var inte riden sen oktober p.g.a ägaren hade småbarn och var gravid så hon hade inte tid för honom. Film finns att se här. (Syster som rider, jag filmar!) Ha lite överseende med han exteriör osv, han är inte igång överhuvudtaget, han behöver banta många kilon och bygga mycket muskler. Men annars, en väldigt trevlig häst med ett härligt temperament.

Ruskigt kallt har det vart idag. -20 har temperaturen legat runt hela dagen plus att det blåst och snöat endel. Och bor man som vi, högt på ett berg där vinden sveper rätt in på gårdsplanen blir det kallt! Kände över Itas rygg idag och fick en liten reaktion precis bakom sadeln. Grejen är den att det kan vara så att hon är kittlig också, vår ponny Lady reagerade likadant när man klämde på hennes rygg men det var för att hon tyckte det kittlades, inte för att hon hade ont. Hur som helst så ska vi ringa veterinären imorgon, prata om det så får vi se om, och isåfall när, någon kan komma och kolla på det. Känns skönt om vi kan få en kunnig person som man kan diskutera med. Förhoppningen är ju att någon kommer upp hit, klämmer på henne, konstaterar att det inte är något att fundera över och åker igen. Att sen besöket kostar sisådär 500 kr, visst endel pengar, men kan jag få något svar så är det bannemig värt det!

Imorgon är det måndag igen och en ny skolvecka. Som vanligt har jag sovmorgon till 12 och min förhoppning är att veterinären kan komma hit innan dess så vi får det hela avklarat. OM det nu är något vill jag veta VAD och HUR jag ska göra för att få det att FÖRSVINNA. Jag kan verkligen inte släppa det här med hennes rygg. Det FÅR bara inte vara något allvarligt!

Nu är klockan mycket och sängen väntar. Måste bara tacka för alla kommentarer de senaste inläggen. Det är alltid roligare att skriva när man vet att folk tar sig tid att läsa och skriva en rad. Tack!

Och hörrni, ni glömmer väl inte frågestunden?

RSS 2.0