Snart nödvändigt

22:02
28/02 2011
? 2
Sitter och kolla på bloggar, och det känns lite som att jag är den enda som inte besökt GBG Horse Show i år? Inte för att jag saknar själva arrangemanget så mycket - ja har vart där så himla många gånger nu att det känns som jag kan det liksom...

Däremot skulle jag verkligen behöva en shoppingrunda, och Eurohorse hade vart perfekt... Min ridgarderob har nämligen börjat falla i bitar.

1: Har med mej 3 par ridbyxor hit. 1 par av dom är fleecefodrade = används bara när det är jävligt kallt. De andra 2 har diverse sömmar redan gått upp på, och börjar bli lite slitna. Minst 2 nya par behövs!

2: Mina shortchaps. Sömmen på insidan är näst intill obefintlig och har ett stor hål på varje chaps + att de är rejält slitna där sporren sitter + resåren är konstig och passformen är väl inte den bästa längre. Ja ett par nya chaps vore på sin plats.

3: Min hjälm. Har fått erfara några avramlingar innan jag kom hit och ja nu är den väl inte direk fräschare... Har ju inte flugit av direkt på skallen någon gång, men den har helt klart fått några smällar, och har ju trots allt haft den i 3 (?) år.

4: Säkerhetsvästen. Efter en avramling är dragkedjan helt fucked up. Inte för att hela västen behöver bytas, men måste få någon att byta dragkedjan...

5: Ridhandskar! Skulle ta med ett par hit, och fick med två vänstervantar. Jävligt klyftigt.

6: Varför alla dessa udda sockar? Jag behöver en hög nya ridstrumpor, de börjar lukta illa fortare än jag hinner (orkar) tvätta...

RSS 2.0