HippHippHurra!

19:50
30/06 2010
? 3

För mej som fyller 19 år idag! Herregud, 19 år, shiet vad gammalt! Har alltid tyckt att alla 19 åringar verkar så mogna..? Jag är alltid snorungen i sällskapet, och har inga planer på att ändra mig den närmsta framtiden. Så det så.

Gick iallfall upp runt 8, fixade stallet innan jag och min bästaste Emelie åkte till Liseberg. Många timmar i parken, x antal åk i Balder och Kanonen, bli genomblöta på Kålerado, käka sockervadd och annat som hör till. Högljudd och falsk allsång i bilen och såklart massor med skratt. En toppendag helt enkelt!

Nu ska jag bara käka och se sätter jag och pappa mig i bilen för att styra mot destination skåneland! Det är Niloma och Faloma som ska hämtas hem då Niloma ska insemineras på nytt, denna gången med Pessoa (samma hingst som Mirca är dräktig med!) Eftersom Faloma bara är 1 vecka gammal så tyckte vi att hon var för liten, men efter att ha pratat med flera vana uppfödare som sa att det inte var någon fara så ska de alltså hem nu. Anledningen till att vi åker redan ikväll är att vi då hinner sova någonstans på vägen, lasta tidigt som sjutton imorgon bitti och därmed undvika de varmaste timmarna mitt på dagen. Med ett sånt litet föl så kommer vi behöva stanna och pausa varje timme för att hon ska få lugn att sova och dia, så det kommer ta många timmar hem.

Puss o hej!


RSS 2.0